Nou servei de deixalleria mòbil al municipi

Última revisió 24-03-2023 09:12
21/03/2023

Aquest dissabte la Mancomunitat Penedès-Garraf ha presentat el nou vehicle de la deixalleria mòbil que permet ampliar el servei a 11 municipis més del territori.

A principis del mes de febrer va començar a desplegar-se el nou contracte de deixalleries de la Mancomunitat que aposta per ampliar el servei de deixalleria mòbil per a que esdevingui un punt de proximitat per la gestió d’aquells residus de petites dimensions que s’escapen de la recollida domiciliària. L’objectiu és complementar la xarxa de deixalleries fixes municipals tot promovent la pràctica del reciclatge i la recuperació de residus per a donar-los una segona vida.

Les deixalleries mòbils ens permeten acostar i sobretot facilitar a la ciutadania la correcta gestió d’aquells residus que són menys habituals o especials i que no es poden dipositar a les fraccions de la recollida domèstica. Amb aquest vehicle es pot donar resposta a la diversitat de nuclis urbans del territori i reduint la necessitat de desplaçament de les persones que hi viuen.

Funcionament del servei

Aquest nou vehicle prestarà aquest servei als municipis d’Avinyonet del Penedès, Cubelles, El Pla del Penedès, Olèrdola, Olesa de Bonesvalls, Pontons, Puigdàlber, Sant Pere de Riudebitlles, Santa Fe del Penedès, Torrelles de Foix i Vilobí del Penedès. La deixalleria mòbil visitarà quinzenalment cada municipi, a excepció de Cubelles, que ho farà un cop per setmana i en el cas del nostre municipi cada visita serà en un nucli diferent per aquest ordre: Avinyó Nou – Les Gunyoles – L’Arboçar – Cantallops – Sant Sebastià dels Gorgs – Can Mitjans.

La deixalleria mòbil es tracta d’un vehicle de transport adaptat, de caixa oberta, que incorpora una zona amb contenidors per a la recollida i emmagatzematge de residus. S’hi poden portar residus com aerosols, material electrònic, vidre (ampolles), tòners, bombetes i fluorescents, petits electrodomèstics, olis vegetals, piles, pintures i vernissos, càpsules de cafè, olis minerals, tèxtil i roba i bateries, entre d’altres productes especials.

Personal especialitzat prestarà atenció permanent durant les hores d’instal·lació de la deixalleria mòbil al municipi (de 8:00 a 13:00), informant al veïnat de com fer ús del servei i ajudant a dipositar cada residu al dipòsit o contenidor corresponent del vehicle. Els residus que es recullen es traslladen al final de cada jornada a la deixalleria fixa adscrita al municipi i, posteriorment, a un centre gestor per al seu posterior reciclatge o recuperació, segons escaigui.

A més, es podrà segellar la targeta de la mateixa manera que es fa a la deixalleria municipal situada al polígon de Sant Pere Molanta.

Dates de parades a Avinyonet del Penedès