Llicència ambiental (Annex II)

Per a les activitats econòmiques incloses a l’annex II de la Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.

Mitjançant la Llicència ambiental la persona interessada sol·licita a l’Administració l’inici o modificació substancial d’una activitat econòmica, de les incloses en l’annex II de la Llei de prevenció i control ambiental de les activitats, i hi adjunta el projecte tècnic acreditatiu del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l’exercici de l’activitat.

Aquestes activitats se subdivideixen en:

  1. Activitats sotmeses a una llicència ambiental amb declaració d’impacte ambiental.
  2. Activitats sotmeses a una llicència ambiental i a un procés de decisió prèvia sobre la necessitat de declaració d’impacte ambiental i a avaluació d’impacte ambiental simplificada.
  3. Activitats sotmeses a una llicència ambiental sense necessitat de sotmetre’s a cap procés d’avaluació d’impacte ambiental.
En termini
Requisits previs
Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit.
Preu / Taxa
La taxa que estableixi l’ordenança fiscal.
Documentació a aportar
  1. Sol·licitud de llicència ambiental d'acord amb el model normalitzat.
  2. Projecte bàsic amb estudi ambiental, signat pel personal tècnic competent*.
    • Si l’interessat no ha sol·licitat informe urbanístic abans de sol·licitar la llicència ambiental, el projecte haurà d’incorporar de manera diferenciada la informació següent:
      • Plànol d’emplaçament de l’activitat projectada que permeti la identificació de la finca.
      • Explicació sintètica de l’activitat projectada que detalli la seva naturalesa i característiques principals.
      • Necessitats d’ús i aprofitament del sòl i del subsòl.
      • Requeriments respecte la disponibilitat i la suficiència dels serveis públics municipals que exigeixi l’activitat.
      • En els casos d'activitats subjectes a la legislació d'accidents greus o que tenen algunes de les substàncies químiques o categoria de substàncies tòxiques o molt tòxiques incloses en aquesta legislació d'accidents greus, de conformitat amb els llindars que estableix la normativa de seguretat industrial, la sol·licitud ha de contenir la informació que determini aquesta legislació.
    • Si l’interessat no ha sol·licitat l’informe previ d’incendis, i aquesta activitat està compresa en els supòsits de l’annex I de la Llei 3/2010, el projecte haurà d’incorporar de manera diferenciada la informació corresponent. Més informació sobre el detall del contingut d’aquesta documentació.3. Estudi geològic de les característiques del sòl en el qual s’emplaça l’activitat projectada, sempre que la normativa específica aplicable defineixi aquesta activitat com a potencialment contaminant del sòl.
  3. Estudi d’impacte ambiental en cas que l’activitat s’hagi de sotmetre’s a una avaluació d’impacte ambiental ordinària o bé, document ambiental, en cas que l’activitat s’hagi de sotmetre a una avaluació d’impacte simplificada.
  4. Document acreditatiu de la designació de la persona que assumirà la responsabilitat tècnica de l’execució del projecte i que expedirà la certificació acreditativa de l’adequació de l’activitat i de les instal·lacions a la llicència atorgada.
  5. Amb caràcter voluntari, s’ha d’indicar el sistema i procediment per a la verificació del funcionament dels autocontrols de l’activitat proposats per la persona sol·licitant, amb indicació del tècnic o de la tècnica amb qualificació adequada responsable de la seva aplicació.
  6. Pla de dejeccions ramaderes, si escau.
  7. Declaració de les dades que, segons la persona sol·licitant, gaudeixen de confidencialitat d'acord amb la legislació, amb especificació de la Llei en la qual s’empara, si escau.
  8. Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau (referència a aquestes, si es tracta de domini públic municipal).
  9. Projecte tècnic, amb el contingut mínim previst per la normativa sobre prevenció i seguretat en matèria d'incendis.
Descripció

Per a les activitats econòmiques incloses a l’annex II de la Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.

Mitjançant la Llicència ambiental la persona interessada sol·licita a l’Administració l’inici o modificació substancial d’una activitat econòmica, de les incloses en l’annex II de la Llei de prevenció i control ambiental de les activitats, i hi adjunta el projecte tècnic acreditatiu del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l’exercici de l’activitat.

Aquestes activitats se subdivideixen en:

  1. Activitats sotmeses a una llicència ambiental amb declaració d’impacte ambiental.
  2. Activitats sotmeses a una llicència ambiental i a un procés de decisió prèvia sobre la necessitat de declaració d’impacte ambiental i a avaluació d’impacte ambiental simplificada.
  3. Activitats sotmeses a una llicència ambiental sense necessitat de sotmetre’s a cap procés d’avaluació d’impacte ambiental.
Organisme competent / Responsable
Ajuntament.
Àrea tramitadora

Àrea municipal de  gestió de les activitats i llicències.

Qui el pot demanar
La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal.
Canals de tramitació
Electrònic / Presencial / Correu postal
Per mitjans electrònics.
Descarregar la sol·licitud per a tramitació presencial
Període de l'any en què es pot demanar
Es pot presentar en qualsevol moment.
Termini de sol·licitud
No n'hi ha.
Mitjans de pagament
Els que estableixi l'ordenança fiscal.
Impresos del tràmit
Imprès de llicència ambiental.
Termini de Resolució
La resolució es dicta i es notifica en un termini màxim de sis mesos a comptar de la data de presentació de la sol·licitud.
Silenci administratiu

En el cas d’inici d’activitat, la no resolució i notificació en el termini de sis mesos, comporta la desestimació de la sol·licitud de llicència i permet a l’interessat interposar el recurs administratiu o el contenciós administratiu que sigui procedent.

En el cas de les modificacions substancials, aquesta es considera concedida per silenci administratiu un cop transcorregut el termini de sis mesos pels següents supòsits:

a) Si es tracta d’activitats sotmeses a llicència ambiental sense necessitat de sotmetre’s a cap proves d’avaluació d’impacte ambiental o,

b) Si es tracta d’activitats sotmeses a llicència ambiental amb necessitat d’una avaluació d’impacte ambiental simplificada, si en el procés de decisió prèvia es determina que no és necessària la declaració d’impacte ambiental.

Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.
Informació bàsica sobre protecció de dades:

En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.

Al respecte, s’indica que Ajuntament d'Avinyonet del Penedès és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas. 

Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i  limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (avinyonet@diba.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Pl. Vila, 1, 8793, Avinyonet del Penedès, (Barcelona)

Per a més informació, consulti la nostra política de privacitat
Actualitzat el 27/05/2022

Autònoms i empreses

Assistent de tràmits per negocis Assistent de tràmits per negocis
Conèixer tots els tràmits necessaris del vostre negoci ara serà més senzill amb l'assistent d'activitats econòmiques.
Presenteu una factura Presenteu una factura
Sou proveïdor d'aquest ens? Doncs, recordeu que heu d'enviar les factures electrònicament.
Presenteu-vos a una licitació Presenteu-vos a una licitació
Consulteu i presenteu-vos a les licitacions en curs d'aquest ens.
Canal empresa (FUE) Canal empresa (FUE)
Teniu o voleu obrir un negoci? Tramiteu des d'un únic lloc amb les diferents administracions.