Comunicació de canvi de titularitat d'activitats

Per activitats amb llicència és el tràmit a través del qual una persona o empresa, que ha adquirit una activitat, posa en coneixement de l’Administració la transmissió del títol habilitant existent.

Per activitats en règim de comunicació o declaració responsable, és el tràmit a través del qual una persona o empresa, que ha adquirit una activitat, posa en coneixement de l’Administració que és el nou exercent.

En el cas dels espectacles, establiments oberts al públic i les activitats recreatives, els organitzadors es consideren titulars o nous exercents, i tal i com estableix la normativa, i resten obligats també a fer la comunicació de canvi de titularitat.

Aquest procediment davant de l’Ajuntament serveix per acreditar la subrogació del nou titular en els drets i deures derivats de la llicència, o comunicació prèvia o declaració responsable.

Amb aquest formulari no es poden comunicar els canvis de titularitat dels establiments turístics, els quals es comuniquen amb un formulari específic que trobareu a: 

https://canalempresa.gencat.cat/ca/03_sectors_d_activitat/06_hostaleria_i_turisme/establiments_turistics

En termini
Requisits previs
  • El transmetent ha de disposar de la corresponent llicència, comunicació o declaració responsable vigent.
  • El nou titular o exercent ha de disposar de tots els títols habilitants, necessaris per a l’exercici de l’activitat.
  • Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit.
Preu / Taxa
El que estableixi l'ordenança fiscal.
Documentació a aportar
  1. Comunicació de canvi de titularitat d'acord amb el model normalitzat.
  2. Declaració conjunta de la titularitat de l’activitat, signada tant per l’antic titular com pel nou, per aquells establiments oberts al públic d’espectacles públics i activitats recreatives.  
Descripció

Per activitats amb llicència és el tràmit a través del qual una persona o empresa, que ha adquirit una activitat, posa en coneixement de l’Administració la transmissió del títol habilitant existent.

Per activitats en règim de comunicació o declaració responsable, és el tràmit a través del qual una persona o empresa, que ha adquirit una activitat, posa en coneixement de l’Administració que és el nou exercent.

En el cas dels espectacles, establiments oberts al públic i les activitats recreatives, els organitzadors es consideren titulars o nous exercents, i tal i com estableix la normativa, i resten obligats també a fer la comunicació de canvi de titularitat.

Aquest procediment davant de l’Ajuntament serveix per acreditar la subrogació del nou titular en els drets i deures derivats de la llicència, o comunicació prèvia o declaració responsable.

Amb aquest formulari no es poden comunicar els canvis de titularitat dels establiments turístics, els quals es comuniquen amb un formulari específic que trobareu a: 

https://canalempresa.gencat.cat/ca/03_sectors_d_activitat/06_hostaleria_i_turisme/establiments_turistics

Organisme competent / Responsable
Ajuntament
Àrea tramitadora
La unitat tramitadora o l'àrea de gestió de les activitats i llicències.
Qui el pot demanar
La persona física o jurídica que és el nou titular o exercent, o el seu representant legal.
Canals de tramitació
Electrònic / Presencial / Correu postal
Per mitjans electrònics.
Descarregar la sol·licitud per a tramitació presencial
Període de l'any en què es pot demanar
Es pot presentar en qualsevol moment.
Termini de sol·licitud
La comunicació de canvi de titularitat es presenta abans que el nou exercent iniciï l’activitat i un cop es té possessió de l’establiment on es vol exercir l’activitat, sens perjudici de l’establert pel establiments oberts al públic d’activitats recreatives on aquest canvi de titularitat ha de ser comunicat pel transmitent i per l’adquirent en el termini d’un mes des de la formalització del canvi.
Mitjans de pagament
Els que estableixi l'ordenança fiscal.
Impresos del tràmit
Declaració conjunta de transmissió de la titularitat de l’activitat
Termini de Resolució

No hi ha resolució.

Les comunicacions presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestreta única empresarial (a través de l’Ajuntament o el Canal Empresa), moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta l’Administració per verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.

Per aquells establiments oberts al públic d’espectacles públics i activitats recreatives, la comunicació s’ha de realitzar en el termini d’un mes des de la formalització del canvi de titularitat. Un cop transcorregut el termini de dos mesos des de la comunicació, si no s’ha notificat que la transmissió no és procedents, es considera plenament eficaç.

Silenci administratiu
No opera.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.
Altra informació d’interès

La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l'activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.

Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l’inici de l’activitat, es podrà iniciar un procediment d’esmena, sens perjudici de la incoació del procediment sancionador corresponent.

En el cas que s'hagi iniciat un procediment sancionador en relació amb la presumpta comissió de faltes molt greus o greus que puguin comportar la imposició de sancions no pecuniàries, en els termes establerts pel capítol V de la Llei 18/2020, de facilitació de l’activitat econòmica, amb la finalitat de garantir l'eficàcia de la resolució final, l'òrgan sancionador ha d'adoptar la mesura provisional de prohibir la transmissió de titular.

Tampoc es poden transmetre les comunicacions prèvies, ni les llicències, ni les autoritzacions, ni l'explotació de les activitats d'espectacles públics i recreatives, quan llur titular, explotador o organitzador sigui objecte d'un expedient sancionador, d'un procediment de mesures provisionals o de qualsevol altre procediment d'exigència de responsabilitats administratives, mentre no s'hagi complert la sanció imposada, no s'hagi aixecat la mesura provisional, no s'hagi resolt l'arxiu de l'expedient per manca de responsabilitats o no s'hagi acreditat suficientment que la responsabilitat en la comissió de la infracció no afecta el propietari de l'establiment o el titular de la llicència o comunicació prèvia. Tampoc no es poden transmetre les comunicacions, ni les llicències, ni les autoritzacions subjectes a un expedient de revocació o caducitat, fins que no hi hagi una resolució ferma que confirmi la comunicació, la llicència o l'autorització.

Una vegada produïda la transmissió, les responsabilitats i les obligacions de l’antic titular o exercent, derivades de la llicència, o de la comunicació o declaració responsable són assumides pel nou titular o exercent. En el supòsit en que no es realitzi aquest procediment de canvi de nom a l’Ajuntament, defecte de comunicació, els subjectes que intervenen en la transmissió són responsables solidaris de la responsabilitat que es pugui derivar de l’establiment o l’activitat subjecte a llicència, o comunicació o declaració responsable.

Informació bàsica sobre protecció de dades:

En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.

Al respecte, s’indica que Ajuntament d'Avinyonet del Penedès és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas. 

Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i  limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (avinyonet@diba.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Pl. Vila, 1, 8793, Avinyonet del Penedès, (Barcelona)

Per a més informació, consulti la nostra política de privacitat
Actualitzat el 27/05/2022

Autònoms i empreses

Assistent de tràmits per negocis Assistent de tràmits per negocis
Conèixer tots els tràmits necessaris del vostre negoci ara serà més senzill amb l'assistent d'activitats econòmiques.
Presenteu una factura Presenteu una factura
Sou proveïdor d'aquest ens? Doncs, recordeu que heu d'enviar les factures electrònicament.
Presenteu-vos a una licitació Presenteu-vos a una licitació
Consulteu i presenteu-vos a les licitacions en curs d'aquest ens.
Canal empresa (FUE) Canal empresa (FUE)
Teniu o voleu obrir un negoci? Tramiteu des d'un únic lloc amb les diferents administracions.